tisdag 7 augusti 2012

Tisdag 7 augusti

Då tickar veckan på...

Sverige tog två brons i OS igår. Jag såg faktiskt brottningen men jag kan inte påstå att jag förstod så mkt. Men det verkade jobbigt iallafall!

Något som jag inte börjat med än men som jag gärna skulle vilja göra är beridet bågskytte!

Tänk vilken känsla att få skjuta pil från hästryggen... Jag har varken båge eller häst än så länge men det ska nog lösa sig.
Där finns det också flera duktiga människor som får det att se oförskämt enkelt ut!

När man sedan börjar tänka på hur mycket som måste klaffa för att få pilen i tavlan så förstår man antalet träningstimmar som ligger bakom en träff.
Bara att kunna hålla balansen och få hästen att gå rakt fram, få upp pilen från kogret, få den på strängen och.. ja, allt annat. Men också lyckan när allt klaffar!
Komma in i sitt "flow"
Det är en härlig känsla, när tid och rum inte existerar utan man är bara ett med uppgiften =) 

Denna känsla som även kan komma när jag sitter i verkstaden och jobbar. Helt plötsligt upptäcker man att det har gått två timmar och man undrar hur det hela gick till.

Ha en bra dag och hoppas ni gör ngt av det ni brinner för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar