fredag 3 augusti 2012

Mkt tid att fundera..

Eftersom jag sitter som receptionist denna och nästa vecka blir det tid över till funderingar..

En sak som jag märkt (vet inte om detta är något som har med ålder att göra ) är att jag lessnar lätt på alla alternativ som finns..
Nästan oavsett vad det gäller, så brukar det finnas mängder av olika sorter, färger, storlekar, tjocklekar och så vidare!
Även på nätet finns det ju oändliga val man kan göra. Ta alla olika abonnemang som finns till exempel av diverse tjänster.

Jag känner många gånger i webshopar att det finns så mycket att välja på att jag tröttnar på att leta..
Men samtidigt så vill jag ju ha ett stort utbud för att just KUNNA välja..

Jag som tycker om att "pyssla" blir nästan överväldigad av allt som finns. Och får man dessutom se saker som andra duktiga människor gjort, ja då ser man ännu fler möjligheter! Och nya val...

Att "pyssla" förresten.. vilket ord... Man kan ju undra vart det kommer ifrån?

Det här med vilka ord man använder och hur är också fascinerande, jag har fått lära mig av med att säga " Jag har ett litet sadelmakeri hemma " istället för " ett sadelmakeri hemma ".
Ordet litet har ju inte alls med saken att göra!
Det är ju att förminska min verksamhet utan någon som helst anledning. Och detta gör jag själv, mycket märkligt.

3 kommentarer:

  1. Jag jobbar halvtid för Miljöteamet och städar på Sakab vanligtvis, men dessa två veckor är jag receptionist =) Annars så är jag i verkstaden. Hur mkt jobbar du själv nu?

    SvaraRadera
  2. OK! Receptionist anställd av miljöteamet alltså?
    Jag jobbar fortfarande heltid men nu sitter jag på kontoret i Karlstad. Det är skönt att slippa städa men det blir långa dagar då det är en timmes resväg och jag jobbar 7-16..

    SvaraRadera