söndag 26 augusti 2012

Söndag

Så var det helgens sista dag..

Igår var vi på Örebro flygplats på "Flygets Dag". Det var kanon! Ungarnas ögon var som golfbollar mest hela tiden =) Det är mäktigt att höra när motorerna drar igång.
Lika mäktigt var det att se en kille göra konster i sitt segelflygplan. Han hade rök som kom ut vid vingspetsarna som gjorde det ännu mer effektfullt.

Undrar hur det känns att sitta där, högt uppe i luften och kunna manövrera sin farkost på det viset...
Fast jag vet nog hur jag hade känt mig... mest illamående skulle jag tro..
Jag fixar inte att åka karuseller och sådant, då blir jag åksjuk. En mindre bra egenhet kan jag tycka..

Åka X-2000 funkar inget bra det heller, och jag kan även bli illamående av att gunga på en vanlig gunga!
Att då sitta i ett plan som gör sådana konster känns inte som något min mage skulle fixa.
Om jag blir sjuk av att flyga i ett vanligt plan vet jag inte, det är något jag aldrig testat. Inte än iallafal.

Vädrets makter var också med oss, det kom bara en liten skur. Men det var riktigt mörkt runt omkring flygplatsen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar