fredag 17 augusti 2012

Fredag med regn och sol

Då var det fredag helt plötsligt =)  Skönt med helg! Just nu tittar barnen på Bolibompa och sambon sover i hammocken =)  Solen strålar och det är varmt och skönt, jag sitter i uterummet och njuter!

( Sladden till datorn räcker inte till hammocken.. ) Någon som vet varför det heter " hammock " förresten?

Tisdagens utflykt till Tärnsjö blev lyckad! Det var en bra föreläsning och det var kul att träffa mina gamla lärare igen. Tiden går fort, jag avslutade min utbildning där 2005.
Jag träffade också stallägaren där jag hade min häst under tiden jag bodde i Tärnsjö. Snällare människa får man leta efter! Han fixade till och med en paddock åt oss i stallet.. Och släppte ut på morgonen, och fodrade.. Och ringde och undrade vart man tagit vägen när man varit ute på ridtur i ett par timmar ( Många gånger berodde detta på mitt dåliga lokalsinne som gjorde att jag inte riktigt hittade hem.. hrm .. )

Och han drog upp mig när jag körde i diket! Och han hjälpte mig när min förra hund hade dött under natten.. Nu är han lyckligt gift och pappa för första gången! Jag är så glad för hans skull, han förtjänar verkligen all lycka =)

Det kändes annars lite märkligt att åka igenom Tärnsjö igen. Så bekant men ändå förändrat..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar