måndag 6 augusti 2012

Ny dag, ny vecka

Då var det dags för en ny vecka =) Vädret ser väl inte så lovande ut just nu vad det gäller solen... Men att vakna till klarblå himmel och fågelkvitter är aldrig fel!

Idag var det första dagen på dagis ( ja, jag kallar det dagis..) efter fem veckors semester för ungarna. Min äldste har sett fram emot att träffa sina kompisar igen =) Vad Höög den yngre tycker är svårt att säga, men lämningen i morse gick bra iallafall. Han följde med strömmen till frukost utan problem.

Morgondagen kanske blir värre när han har fattat vad som är på gång! Men, men det är ju ingen idé att oroa sig för det nu. Lätt sagt ,men svårare att göra.

Detta med att leva nu och inte imorgon är något som jag är hyfsat bra på.. men ibland blir det lite " dippar ".
Det var lättare att känna att -det löser sig, när jag bara hade mig själv att bry sig om!
Nu är det mer att både komma ihåg och planera för. Och oroa sig för..

Men jag vägrar ha en negativ inställning till livet, utan väljer att behålla min positiva anda! Det finns så många negativa människor ändå så det behövs inte en till.
Men varför är en positiv inställning mer provocerande än en negativ?
Varför anses det inte " seriöst " att vara positiv och leta efter det ljusa i det mörka?

Ett skratt förlänger livet sägs det ju, och alla vill väl ha ett långt liv =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar