onsdag 19 september 2012

Några dagar sedan förra inlägget..

Dagarna snurrar på och jag hinner inte allt jag vill...igen =)
Många tankar men tiden finns inte alltid att skriva ner och delge dem..

Idag har jag hittat tänkvärda ord från Lotta Abrahamsson som har hemsidan www.livsklok.se

" Sorgen och smärtan kliver in i ditt liv utan att knacka först eller be om lov. Glädjen och skrattet måste du snarare bjuda in och inte bara en gång, utan om och om igen "

Tål att tänkas på!

Jag läste en intervju med Martina Haag igår, en människa som jag har lärt mig att tycka om faktiskt. I början hade jag svårt för henne, men efter att ha hört henne läsa några av sina krönikor i radion har jag ändrat uppfattning! Hon var ju jätterolig =) Nu har jag till och med läst en av hennes böcker..

Hon sade (typ) att man själv måste se till att jobba för att få det liv man vill ha, det är väldigt sällan någon bara kommer och erbjuder en saker. Att inte bara gå och vänta hela livet utan att se olika möjligheter och tillfällen och framförallt VÅGA!

En annan sak som jag tycker om med Martina, är att hon inte " mörkar ". Hon skriver inte att livet alltid är rosenskimrande, barnen alltid är glada och hon och Erik jämt är såå lyckliga. Utan hon skriver och pratar om hur det är, och hur det faktiskt är för de flesta, att man ibland bara får gilla läget även fast allt inte är på topp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar